HTML

A mi családunk paint-ben

A mi kalandjaink. Az élet írja és Anya lerajzolja. Mert velünk is annyi minden történik. Csak így név nélkül, mert amúgy felvállalhatatlan. :-)

Friss topikok

  • Anya Paintben: Jövőre majd igazi bulit csapunk, emberekkel, meg hangos zenével. Így tuti nem fogunk elaludni! :) (2012.01.20. 16:42) A mi szilveszteri bulink

Dó, ré, mi?

2013.02.12. 15:08 :: Anya Paintben

Pár napja Flóra elkezdett szolmizálni otthon. Nem csak a szolmizációs hangokat tudta, de még a kézjelüket is. Én hiába jártam sok évet szolfézsra, valahogy a kézjeleket sosem tudtam. Így büszkén figyeltem és hallgattam őt, hogy milyen okos és ügyes is a lányom (ha már hallása nincs).

De mi történt:  a gyerek eljutott dó-ig és ugyanazt a versikét énekelte, amit mi annak idején az oviban:

-Szalonnát eszik a zsidó!

Apa egyből felhőkölt, hogy ezt nem szabad mert ez csúnya. Én pedig elkezdtem magyarázni az ötéves gyerekemnek, hogy maga a szó nem csúnya,. de bántó és csúfolódó és hogy miért is nem szabad ezt énekelni.

-Tudod a zsidók nem esznek szalonnát, mert nem lehet nekik. Sertéshúst egyáltalán nem esznek.

Na, itt nézett rám szájtátva, mert az utóbbi mondatomban jócskán volt olyan szó, amit nem ismert.

És itt jön az egyszerűsítés gyorsan, lényegretörően.

-Röfit nem, csak bocit és pipit.

-Csak pipit? Mint a McDonaldsban?

 

Ah, mindig ide lyukad ki a beszélgetés ha pipi husiról van szó.

Remélem azért a zsidó szó nem úgy raktározódik el a fejében, mint emberek, akik a McDonalsba járnak pipi husit enni.

És már tanulgatjuk a "Fára mászik a viziló"-t, ez kedvesebb és a vizilovakat sem bántja.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: szolmizálás

A bejegyzés trackback címe:

https://gotkids.blog.hu/api/trackback/id/tr375076703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása